Γίνεται !

η παπαριά της ημέρας: "of course ... are we gluing coffee pots?"

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Ομιλία Ευγενίας Ουζουνίδου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης, στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τον Προϋπολογισμό του 2014



Κύριε πρόεδρε,
Σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής ύφεσης και εξαθλίωσης για τα πλατιά λαϊκά στρώματα η συγκυβέρνηση, με τις οδηγίες της τρόικας, καταθέτει ένα προϋπολογισμό που μπορεί, χωρίς υπερβολή, να χαρακτηριστεί ισοπεδωτικός και βάρβαρος. Έναν προϋπολογισμό που περιλαμβάνει  φόρους, επιπλέον μείωση των κρατικών δαπανών και συνέχεια του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας με επιπλέον αποκρατικοποιήσεις.
 
Με την Εισηγητική της Έκθεση, η κυβέρνηση επικαιροποιεί ουσιαστικά τη δημοσιονομική στρατηγική της- η οποία βεβαίως δεν είναι διαφορετική από αυτήν που βιώσαμε το 2013 και τα προηγούμενα χρόνια της μνημονιακής λαίλαπας- και θέτει νέους, ακόμα πιο  βαθιά, ταξικούς στόχους.

Κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης,
Αγγίζει τα όρια της ύβρεως η θριαμβολογία σας ότι «η χώρα μας γίνεται κράτος φυσιολογικό», επειδή πετυχαίνει «πρωτογενές πλεόνασμα».
Προέρχομαι από μια περιοχή, αυτή της Δυτικής Μακεδονίας, που αντικατοπτρίζει πλήρως τα πήλινα πόδια και τα σαθρά θεμέλια του «success story» που με νύχια και με δόντια προσπαθείτε να «πλασάρετε» στην κοινή γνώμη.
Αναφέρω την Δυτική Μακεδονία και συγκεκριμένα την Κοζάνη, η οποία αποτελεί τον ενεργειακό πυλώνα της χώρας και η οποία προσφέρει τα 2/3 της ενέργειας, για να σας πω ότι ακόμα κι εκεί, σε έναν τόπο που έχει τα εχέγγυα να αποτελέσει σημείο αναφοράς για διέξοδο από την κρίση, το «success story» σας, πάει περίπατο.
Όταν κοιτάξουμε κατάμουτρα τις στατιστικές και τους αριθμούς, που τόσο σας αρέσουν και συνέχεια τους επικαλείστε,  η πραγματικότητα είναι ανελέητη.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι στις πρώτες θέσεις στην ανεργία στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκά παρακαλώ, με ποσοστό περίπου 30,5%!
Αυτές είναι άραγε οι πρωτιές που οραματίζεστε για την Ελλάδα και υποστηρίζετε ότι «γινόμαστε κράτος φυσιολογικό»; Την ίδια ώρα, οργανισμοί, όπως ο Οργανισμός του ΟΟΣΑ, προβλέπουν επιπλέον εκτίναξη στα ποσοστά ανεργίας εξαιτίας της καταστροφικής οικονομικής πολιτικής που σχεδιάζετε.
Κι ενώ όλα είναι στο κόκκινο, στην ενεργειακή περιοχή της χώρας νοικοκυριά ξεπαγιάζουν. Οικογένειες μένουν χωρίς ρεύμα,, ενώ βιώνουμε το παράλογο σε νοικοκυριά δίπλα στα φουγάρα της ΔΕΗ να επιβάλλονται ακόμα και πρόστιμα ρύπων!
Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κοινή λογική λέει, μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, ηλεκτρικό ρεύμα για όλους.
Και το “success story» έχει και συνέχεια.
Ιδιωτικοποιείτε τη ΛΑΡΚΟ, διαλύετε τα Νοσοκομεία, την εκπαίδευση –δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια, ορέγεστε και απαξιώνετε τη ΔΕΗ και οδηγείτε μια ολόκληρη Περιφέρεια στην ισοπέδωση και φτώχεια. 
Ο κ. πρωθυπουργός μάλιστα, περιμένει τους επενδυτές να μας σώσουν και προβάλλει παραδείγματα, όπως η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Πραγματικά πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη χωρίς το Δημόσιο να παίζει σημαντικό ρόλο ή όταν απαξιώνεται και υποσκάπτεται ο καθοριστικός του ρόλος;     
Ανάγετε εδώ και κάποια χρόνια, για την κατασκευή υποδομής της χώρας, το μηχανισμό της ιδιωτικής χρηματοδότησης σε κυρίαρχο,  μέσω των ΣΔΙΤ και των Συμβάσεων Παραχώρησης.
Βασιζόμενοι, στην ψευδαίσθηση της κυριαρχίας των αγορών και της παγκοσμιοποίησης, που ήταν σαφές, ότι θα δημιουργούσε προβλήματα.
Και η κατάρρευση έγινε με κρότο.
Αυτές τις μέρες στην βουλή συζητάμε τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, που στηρίζονται στην παραπάνω αναφορά,, μιλώντας για μονόδρομους, και σήμερα αναγκάζεται το δημόσιο να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό της τάξης 1,2 δις.
Συνολικά δηλαδή το δημόσιο θα βάλει ζεστό χρήμα 3,5 δις, για λιγότερα χιλιόμετρα και χωρίς να συνυπολογιστούν τα έσοδα από τα διόδια, από έργα που έχουν υλοποιηθεί με δημόσιο χρήμα.
Αξίζει να τονίσουμε ότι αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο των αυτοκινητοδρόμων είχε προϋπολογιστεί στα 8 με 8,5 δις ευρώ όταν οι διαθέσιμοι πόροι του ΕΣΠΑ για τις μεταφορικές υποδομές ήταν 4,3 δις ευρώ.
Εισάγετε την ανωτέρα καθολική βία  υπέρ των Παραχωρησιούχων και των Τραπεζών και δεσμεύετε το ελληνικό δημόσιο για 30 χρόνια, αναλαμβάνοντας το επιχειρηματικό και τραπεζικό ρίσκο που είχαν, χωρίς να έχουμε εγγυήσεις από τις  Τράπεζες ότι θα χρηματοδοτήσουν τα έργα.
Για εμάς   η αναθεώρηση των συμβάσεων θα έπρεπε τουλάχιστον :
1ον να εγγράφει την συνολική συρρίκνωση της οικονομίας μέσα από τη μείωση του κόστος των έργων.
2ον  τα διόδια θα έπρεπε να έχουν μεταβληθεί λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της κρίσης, να μειωθούν  ώστε να μην καταρρεύσει η συνολική κίνηση, και σημαντικές απαλλαγές για συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες με βάση κριτήρια τόπου διαμονής και εισοδήματος. Επιπλέον απαιτείται να εφαρμοσθούν τα  ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια.
3ον αφού η  δημόσια συμμετοχή αυξάνεται στο ύψος του 55% των έργων, προτείνουμε τη μεταβολή της  μετοχικής σύνθεσης των παραχωρισιούχων και τη συμμετοχή του δημοσίου με ποσοστό 55% κι όχι 20%
4ον  χρειάζεται επανασχεδιασμός του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης και αποπληρωμής των έργων.
Το Πρόγραμμα λοιπόν Δημοσίων Επενδύσεων  στον τομέα των μεταφορών κι όχι μόνο, με τη δική σας πρακτική  σε συνδυασμό με τις προωθούμενες πωλήσεις και ιδιωτικοποιήσεις χάνει την αναπτυξιακή του διαδικασία  και στερεί τη χώρα από σχεδιασμό και υλοποίηση εθνικής πολιτικής στον τομέα των μεταφορών- υποδομών.

Επιπλέον μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου και μέσω των λεγόμενων διαρθρωτικών αλλαγών που  ολοκληρώνετε με το ξεπούλημα του φιλέτου του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO  συρρικνώνετε και απαξιώνετε τον Σιδηρόδρομο με το λεγόμενο «πρόγραμμα εξυγίανσης».
Ετοιμάζεστε να βγάλετε στο σφυρί τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, όπως της Κοζάνης, της Καστοριάς, αδιαφορώντας για τη σημασία τους στην εθνική άμυνα και τις τοπικές κοινωνίες για τη σύνδεση της περιφέρειας με το κέντρο.
Συρρικνώνετε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, και μειώνετε σημαντικά τα έσοδά της από την παραχώρηση των αεροδρομίων
Σε ό,τι αφορά τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς, επίσης μειώνετε σημαντικά την επιχορήγησή τους.
 Αναρωτιόμαστε τι μέλλει γενέσθαι  για τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό, το αντίτιμο του εισιτηρίου και εν γένει των εταιρειών των ίδιων.
Για εμάς όμως, η ανάπτυξη  δε νοείται χωρίς  ευρύτατη κοινωνική και πολιτική συμφωνία, δημοκρατική συμμετοχή και διαρκή κοινωνικό έλεγχο.
Στόχος μας είναι η
·                            ανασυγκρότηση και αναβάθμιση ενός ενιαίου και δημόσιου ΟΣΕ.
·                           Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς φιλικά  προς το περιβάλλον.
·                           ακύρωση της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών γραμμών, ουσιαστικός δημόσιος έλεγχος της ακτοπλοϊκής αγοράς και η συγκρότηση δημόσιου ακτοπλοϊκού φορέα.
·                           ματαίωση της πώλησης των λιμανιών και των αεροδρομίων.

Κύριοι της κυβέρνησης σας ακούμε να μιλάτε από  χθες με κυνισμό, επειδή ακριβώς έχετε συνειδητοποιήσει ότι δεν έχετε πια να χάσετε τίποτα.
 Τα δώσατε όλα, ακόμα και την πολιτική σας αξιοπρέπεια. Αδυνατείτε ωστόσο να αφουγκραστείτε τον κρότο του ναυαγίου σας, αδυνατείτε να κατανοήσετε ότι οι μέρες σας είναι μετρημένες. Θα το καταλάβετε όμως σύντομα, να είστε βέβαιοι.
Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε την ομιλία της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενίας Ουζουνίδου,
στη Βουλή στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2014:

http://www.youtube.com/watch?v=T5boHYjRGoc&feature=youtu.be