Γίνεται !

η παπαριά της ημέρας: "of course ... are we gluing coffee pots?"

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Καταστρέφεται η υποδομή του σιδηροδρόμου



ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ. ΥΠΟΥΡΓΟ:ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤAΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: «Καταστρέφεται η υποδομή του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο»
Επανειλημμένα, με ερωτήσεις και αναφορές, έχουμε επισημάνει την εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. Ιδιαίτερα καταστροφική ήταν η επιλογή της διακοπής των δρομολογίων αμέσως μετά την ανακαίνιση της γραμμής.

 
Στερείται η δυνατότητα σε μεγάλο τμήμα της Πελοποννήσου να έχει τα οφέλη της σιδηροδρομικής  σύνδεσης που ειδικά στην εποχή της οικονομικής ένδειας που βιώνει ο λαός μας θα μπορούσε να αποτελέσει διέξοδο φτηνής και ασφαλούς μετακίνησης.
Καταστροφική και για την ίδια την υποδομή αφού με το “λουκέτο” που επιβάλλεται λόγω των ακατανόητων μνημονιακών επιλογών, τόσο τα κτίρια ιστορικής και αισθητικής άξιας αλλά και υλικά ιδιαίτερα υψηλού κόστους έχουν μείνει αφύλακτα, εκτεθειμένα σε  βανδαλισμούς και κλοπές.
Πρόσφατα μάλιστα τμήμα σιδηροτροχιάς μήκους περίπου 400 μέτρων αποξηλώθηκε (200μέτρα σιδηροδρομικής γραμμής), στο τμήμα της γραμμής Κορίνθου- Άργους μεταξύ Αγίου Βασιλείου και  Χιλιομοδίου. Έχουν προηγηθεί και άλλες κλοπές όπως "η μεγάλη ληστεία του τραίνου" στη γραμμή της Κυλλήνης όπου είχαν εναποτεθεί βαγόνια και μηχανές του ΟΣΕ και συνεχίζονται στις μέρες μας με κλοπές σιδηροτροχιών ακόμα και επί κυρίας γραμμής
Οι κλοπές που σημειώνονται σχεδόν καθημερινά στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι αποτέλεσμα της εγκατάλειψης της δημόσιας περιουσίας από την πολιτεία ακόμη και των έργων που αναβαθμίστηκαν λίγο πριν αποφασιστεί η διακοπή  των δρομολογίων. Το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου με την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών έχει αφεθεί στην τύχη του και απαξιώνεται καθημερινά.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το τμήμα στο οποίο έγινε η εκτεταμένη αυτή κλοπή είναι τμήμα της γραμμής Κόρινθος – Τρίπολη-Ναύπλιο η οποία θεωρείται ενεργή όπως προκύπτει από την δήλωση δικτύου του ΟΣΕ και κατά συνέπεια είναι υποχρέωσή του να τη διατηρεί σε λειτουργική ετοιμότητα και να την φυλάσσει. Εκτός λοιπόν από την αναζήτηση, σύλληψη και παραδειγματική τιμωρία των δραστών θα πρέπει να αποδοθούν και βαριές πειθαρχικές και άλλες ευθύνες πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων τους στους υπεύθυνους του ΟΣΕ.
Επειδή η σιδηροδρομική υποδομή αποτελεί δικαίωμα αλλά και περιουσία του ελληνικού λαού και η προστασία των παραπάνω αποτελεί υποχρέωση ακόμη και της δικής σας κυβέρνησης.
Ερωτάται ο κ Υπουργός:


1.    Πόσες και τι είδους φθορές έχουν καταγραφεί στο δίκτυο της Πελοποννήσου για τα τμήματα που έχει διακοπεί λειτουργία τους;
2.    Έχει γίνει η αποκατάσταση των φθορών και ποιο είναι κόστος της αποκατάστασής τους;
3.    Ποια μέτρα θα λάβει το Υπουργείο για να προστατεύσει το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, που αποτελεί δημόσια περιουσία, από φθορές και κλοπές;
4.    Θα επαναλειτουργήσουν και πότε τα τμήματα Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και το προαστιακό δίκτυο της Καλαμάτας;
5.    Θα εντάξει το Υπουργείο στο ΕΣΠΑ το έργο κανονικοποίησης των γραμμών στα τμήματα Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, Κόρινθος – Άργος - Ναύπλιο καθώς και Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα;

Oι ερωτώντες Βουλευτές

Πετράκος Αθανάσιος

Ζαχαριάς Κων/νος

Κοδέλας Δημήτρης

Ουζουνίδου Ευγενία