η παπαριά της ημέρας: "of course ... are we gluing coffee pots?"

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

Για την κοπή της τρενο-βασιλόπιτας και τη νέα χρονιά!

Το περασμένο Σάββατο η Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας έκοψε την «τρενοβασιλόπιτα»  έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας. Η εκδήλωση είχε επιτυχία. Δεκάδες φίλοι μαζευτήκαμε για αρκετή ώρα σε πολικές συνθήκες (που μας θυμίζουν πόσο σημαντική είναι η σιδηροδρομική μας σύνδεση) για να επαναβεβαιώσουν την βούλησή τους να κινητοποιηθούν για να ξαναγυρίσει ο σιδηρόδρομος στη Φλώρινα.

Όπως πάντα στις εκδηλώσεις μας το κέφι περίσσεψε, αλλά έξω από το σταθμό. Στους εσωτερικούς χώρους δυστυχώς η κατάσταση ήταν διαφορετική. Πιθανόν από αστοχία της στέγης έχουν πέσει παντού σοβάδες  και ψευδοροφές κάνοντας το σταθμό μη λειτουργικό. Ζητάμε άμεσα από τον ΟΣΕ που είναι υπεύθυνος να αρχίσει εργασίες επιδιόρθωσης ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ευθύς μόλις ληφθεί απόφαση για επαναδρομολόγηση τρένων.

Το φλουρί έπεσε στο τρένο που δεν ήταν εκεί να παραλάβει το κομμάτι του και έτσι το δώρο που το συνόδευε (ένα εισιτήριο Φλώρινα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή, όταν έρθει το τρένο) δόθηκε στον νεοσυσταθέντα Όμιλο Ενεργών Νέων Φλώρινας που έδωσε ηχηρό παρών στην εκδήλωση.

Κοινή ήταν η αντίληψη όλων μας ότι τα γεγονότα του 2011, μετά το κόψιμο των δρομολογίων δίνουν πια τη δυνατότητα επαναφοράς. Συγκεκριμένα, οι μαζικές κινητοποιήσεις των πολιτών της Φλώρινας το πρώτο εξάμηνο και η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πέρασε στην κερδοφορία στο τέλος του έτους έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να ξανασφυρίξει το τρένο στην πόλη μας. Στόχος μας είναι να γίνει αυτό το συντομότερο και με όρους που θα το κάνουν ελκυστικό για όλους και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και κατάρρευσης των εισοδημάτων μας. Συγκεκριμένα
  • Κατ’ ελάχιστον 3 δρομολόγια την ημέρα με βελτιωμένες υπηρεσίες και συγκεκριμένα
    • Μεγαλύτερα τρένα τύπου intercity (AEG τετράδυμες ή πεντάδυμες) αντί των ακατάλληλων για τόσο μεγάλη διαδρομή ΜΑΝ 2000 που θα προσφέρουν περισσότερες θέσεις ημερησίως, και διαδρομές εξπρές που μειώνουν τον χρόνο στις 2 ώρες και 35 λεπτά.
    • Υπηρεσίες ίντερνετ που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξαγγείλει από το Σεπτέμβριο και μπορούν να εισαχθούν πιλοτικά στα τρένα της Φλώρινας.
  • Τέταρτο δρομολόγιο, ιδίως τις μέρες αιχμής (Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή) που μπορούν αρχικά να συνδυαστούν με επαναδρομολόγηση του τρένου του χιονιού, αυτή τη φορά μέχρι την Βίγλα με οδική σύνδεση από τον Σιδ. Σταθμό Φλώρινας. Το δρομολόγιο αυτό μπορεί να αξιολογηθεί αργότερα και να επεκταθεί και στις υπόλοιπες μέρες έτσι ώστε τελικά να έχουμε πλήρη επαναφορά του πλέγματος των δρομολογίων και αύξηση των προσφερόμενων θέσεων.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου. Παρ’ότι με την επανεισαγωγή της έκπτωσης επιστροφής  το εισιτήριο είναι πιο προσιτό, κατά τη γνώμη μας εξακολουθεί να είναι ακριβό, ιδίως λαμβάνοντας υπ’όψιν την κατάρρευση του εισοδήματός μας το τελευταίο χρόνο. Στην πραγματικότητα με μια περαιτέρω μείωση θα έφερνε περισσότερους επιβάτες και έσοδα και θα διασφάλιζε την δυνατότητα της βιώσιμης κινητικότητας για όλους.

Επόμενος σταθμός στις δράσεις μας είναι η επέτειος της διακοπής των δρομολογίων, στις 29 Ιανουαρίου. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας παρά το τσουχτερό κρύο και ιδιαίτερα το νέο πρόεδρο του ΕΒΕ (αλλά σταθερό φίλο του τρένου) κ. Σάββα Σαπαλίδη. Επίσης ευχαριστούμε θερμά το ξενοδοχείο και το αρτοποιείο Βέλτση που προσέφερε τη μεγάλη και νόστιμη βασιλόπιτα που κόψαμε.

Κίνηση φίλων τρένου Φλώρινας


Φωτογραφίες από την κοπή της τρενοβασιλόπιτας σε πλήρη ανάλυση στο
https://picasaweb.google.com/110022653480273966788/1412012

Για περισσότερες πληροφορίες
Μιχάλης Πετράκος, 2385051868, 6942984455


Δεν υπάρχουν σχόλια: