Δυστυχώς οι μηχανισμοί ελέγχου του Κράτους και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Περιφέρεια αντί να προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των δημοτών φαίνεται ότι αν δεν βοηθούν, τουλάχιστον ανέχονται την κακοδιαχείριση δημόσιου χρήματος.Ενδεικτικά διατυπώνουμε συγκεκριμένες παρατηρήσεις όπως :
1.Σε ποια νομολογία στηριχθήκατε για να συντάξετε τον απολογισμό ; Αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση « σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) 315/99 (Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και σύμφωνα με τον Νόμο υπ΄αριθμ. 3345 (ΦΕΚ 138/Β/16-06-05)». Δεν γνωρίζετε κύριε Δήμαρχε ότι το ΠΔ 315/99 έχει αντικατασταθεί με την Υπουργική Απόφαση ΥΑ 4604/2005 όπως επίσης και ότι ο νόμος 3345 αναφέρεται στον παλιό Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΠΔ 410/95) που επίσης έχει αντικατασταθεί ;
2.Αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση ότι η Δημαρχιακή Επιτροπή αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ. Η συγκεκριμένη διατύπωση δεν είναι τυπικό λάθος αλλά σκόπιμη προσπάθεια ώστε να καταστεί η αντιπολίτευση συνυπεύθυνη. Κύριε πρόεδρε, στην Δημαρχιακή Επιτροπή καταθέσαμε γραπτό υπόμνημα με τις θέσεις μας που σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούν με αυτές της πλειοψηφίας. Στο σύνολο των εγγράφων που είναι στη διάθεσή μας δεν υπάρχει το δικό μας υπόμνημα. Γιατί κύριε Δήμαρχε ; Απαιτούμε να αντικατασταθεί η συγκεκριμένη διατύπωση και να γραφεί κατά πλειοψηφία στην απόφαση. Επίσης να ενσωματωθεί με όλα τα έγγραφα και η δική μας γραπτή διαφορετική τοποθέτηση.
3.Κύριε Δήμαρχε, όταν σας δοθεί η ευκαιρία υπερηφανεύεστε ότι νοικοκυρέψατε τον Δήμο και ότι το χρέος είναι μόλις 600.000 €. Εδώ βλέπουμε από τον ισολογισμό ότι το χρέος έφτασε στα 3.500.000 € χωρίς να περιλαμβάνει τα δάνεια που είναι άλλα 2.000.000 €. Δηλαδή σύνολο οικονομικού ανοίγματος με τα επίσημα δικά σας στοιχεία 5.500.000 €. Εμείς πιστεύουμε ότι το χρέος είναι κατά πολύ μεγαλύτερο. Τι είδους νοικοκύρεμα κάνατε;
4.Φαίνεται ότι ο δήμαρχος εξειδικεύεται στην «δημιουργική λογιστική» χωρίς επιτυχία όμως. Ανέσυρε από το χρονοντούλαπο ένα Βασιλικό Διάταγμα (17-5/15-6-59) και το χρησιμοποιεί όπως τον βολεύει. Αλήθεια υπάρχει άλλος Δήμος στην Ελλάδα του 2009 που να στηρίζει την οικονομική διαχείριση σε ΒΔ του 1959 ; Απο ότι πληροφορηθήκαμε μάλλον είμαστε οι μοναδικοί. Τι προβλέπει όμως το συγκεκριμένο ΒΔ που τόσο εκτιμά ο Δήμαρχος ; Στο άρθρο 40 ορίζει «Ο δημοτικός ταμίας, άμα τη λήξει του οικονομικού έτους και τη υποβολή των μηνιαίων λογαριασμών προβαίνει αυθημερόν εις τον προσδιορισμόν του χρηματικού υπολοίπου του λήξαντος οικονομικού έτους». Τα τηρείτε αυτά που προβλέπει το συγκεκριμένο άρθρο ; Φυσικά όχι. Εδώ συζητάμε απολογισμό του 2007 και κοντεύει να λήξει το 2009. Στο άρθρο 42 β) προβλέπονται τα εξής « όσον αφορά τα έξοδα : τα προυπολογισθέντα, τας κατά την διάρκειαν του οικονομικού έτους δι΄ ειδικών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου χορηγηθείσας αναπληρωματικάς εκτάκτους και ειδικάς πιστώσεις, ….» Ποιες ήταν οι έκτακτες και ειδικές πιστώσεις που έπρεπε να αξιοποιήσει ο Δήμος και επέβαλαν τον συγκεκριμένο τρόπο πληρωμών ; Γνωρίζετε κύριοι σύμβουλοι να χρηματοδοτήθηκε ο Δήμος μας με έκτακτα χρηματικά ποσά και αν ναι για ποιόν συγκεκριμένο λόγο; Προφανώς όχι αφού αυτό δεν έγινε. Τι σημαίνει κύριε Δήμαρχε η συνεχής αναφορά στο συγκεκριμένο ΒΔ ; Είναι φανερό ότι γίνεται προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα με νομιμοφανή τρόπο.
5.Στο πιστοποιητικό ελέγχου του ορκωτού λογιστή γίνονται πολύ συγκεκριμένες και σοβαρές παρατηρήσεις οι οποίες εξηγούν τις δικές σας μεθοδεύσεις, αλλά και την δική μας υπεύθυνη στάση. Θα μείνουμε στην πρώτη παρατήρηση που είναι και η σημαντικότερη. Αναφέρεται επί λέξη « Από τον παραπάνω έλεγχο μας προέκυψαν τα εξής 1. Δεν εφαρμόζεται η αρχή της αυτοτέλειας των χρήσεων, σύμφωνα με την οποία κάθε χρήση θεωρείται ανεξάρτητη και το λογιστικό της αποτέλεσμα προκύπτει ως διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων». Τι σημαίνει αυτό κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι ; Σημαίνει ότι έχει χαθεί πλήρως ο έλεγχος στην οικονομική διαχείριση του Δήμου και γίνεται προσπάθεια να κλείσουν μαύρες τρύπες και ατασθαλίες όπως - όπως με νομιμοφανή τρόπο. Μας καλέσατε να ψηφίσουμε τον απολογισμό του 2007 και βλέπουμε στις καταστάσεις πληρωμών ότι οι δαπάνες έγιναν το 2005 ή το 2006 τα εντάλματα πληρωμής κόπηκαν το 2008 και χρεώνονται στην διαχειριστική χρήση του 2007. Αυτό είναι χρηστή διαχείριση ; Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμπράξουμε σε τέτοιες μεθοδεύσεις τις οποίες, για καθαρά νομικές επιπτώσεις, δεν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε. Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και δεν θα το αφήσουμε έτσι. Καλούμε όλους του Δημοτικούς Συμβούλους της συμπολίτευσης να αναλογισθούν τις ευθύνες τους. Δεν δικαιολογείται άγνοια. Όσοι ψηφίζουν να ξέρουν ότι νομιμοποιούν όχι μία αλλά πλήθος παρανομιών και ανομιών και καθίστανται συνυπεύθυνοι.
6.Δεν αντιλαμβάνεστε κύριοι της πλειοψηφίας ότι με τα στοιχεία που μας δώσατε διασύρονται Δημότες μας, διασύρονται επιστήμονες. Είναι δυνατόν να χρεώνεται σε επιστήμονα ο «καθαρισμός της λαικής αγοράς» ; Είναι δυνατόν να χρεώνεται σε επιστήμονα «η συντήρηση και επισκευή των σφαγείων» ; Είναι δυνατόν να χρεώνεται σε επιστήμονα «ο καθαρισμός των φρεατίων» ; είναι δυνατόν δημότης εργάτης να φαίνεται ότι έλαβε αμοιβή για απασχόληση τριών μηνών 134.938 € ; Εμείς πιστεύουμε ότι πολλοί από αυτούς που είναι καταχωρημένοι στις καταστάσεις δεν γνωρίζουν το παιχνίδι που παίζετε σε βάρος τους και αμφιβάλουμε αν έχουν εισπράξει τα ανάλογα ποσά.
7.Σύμφωνα με τα προηγούμενα δηλώνουμε ότι καταψηφίζουμε το συνονθύλευμα που κατατέθηκε και ονομάσθηκε κατ΄εφημισμό «απολογισμός διαχειριστικής χρήσης 2007». Σαν ελάχιστη υποχρέωση σε αυτούς που μας εμπιστεύθηκαν την ψήφο τους αλλά και σε όλους τους δημότες, θα ασκήσουμε το δικαίωμα προσβολής της απόφασης σας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
8.Τέλος, σύντομα θα καλέσουμε τους δημότες σε ανοιχτή διαδικασία ενημέρωσης έτσι ώστε όλοι να γνωρίσουν σε τι κατάσταση ανυποληψίας και αδιαφάνειας έχει περιπέσει ο Δήμος Σερβίων.
ΣΕΡΒΙΑ 26/6/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου