Οι μεταβολές στη ζωή των κοινωνιών και των ανθρώπων καταγράφονται
από τους ιστορικούς και έτσι ήμαστε σε θέση να γνωρίζουμε βασικά
στοιχεία από το παρελθόν. Στην περίοδο των "Ελληνιστικών Χρόνων" την
ύπαρξη της οποίας, δεν έχει ακόμα κανείς ειδικός αμφισβητήσει, ελάχιστες
από τις "πόλεις–κράτη" της κλασσικής περιόδου επιζούν. Οι περισσότερες
εντάσσονται στις τότε υπάρχουσες μοναρχίες και στην εξουσία του βασιλιά.
Βέβαια σε πολλές από αυτές τις " πόλεις –κράτη" η βουλή και η εκκλησία
του δήμου διατηρούνται. Δεν διαθέτουν όμως και την πραγματική εξουσία,
αλλά περιορίζονται σε αρμοδιότητες ανάλογες με αυτές των Δήμων της
σύγχρονης Ελληνικής Δημοκρατίας. Για να μην υπάρχει αμφιβολία για το
ποιος είχε τον έλεγχο και την απόλυτη εξουσία στις ανωτέρω πόλεις–κράτη,
διοριζόταν και ένας βασιλικός επίτροπος, ο Επιστάτης της Πόλεως. Έτσι
είχαν τα πράγματα τότε και ήταν το αποτέλεσμα της στρατιωτικής ήττας των
πόλεων της κλασσικής περιόδου.
Σήμερα, στις σύγχρονες δημοκρατίες -όπως φυσικά και στη δική μας- οι
εξουσίες πηγάζουν από το λαό και ασκούνται υπέρ αυτού. Ιδίως γιατί
υπάρχει μια μακρά ειρηνική περίοδος και παρά τις πολιτικοοικονομικές
ανακατατάξεις και κάποιες "περιφερειακές διενέξεις" (με χιλιάδες
νεκρούς) όλα κυλούν ομαλά στο δρόμο της.. συνεχούς ανάπτυξης. Αυτά
συμβαίνουν υπό κανονικές συνθήκες, όπου όλοι γνωρίζουν ότι μεταξύ των
κρατών δεν υπάρχουν φιλίες, αλλά μόνο αμοιβαία συμφέροντα και
συμπεριφέρονται αναλόγως. Όταν η αρχή αυτή δεν επιβεβαιώνεται, τότε όλες
οι εξουσίες υπάρχουν και ασκούνται αποκλειστικά υπέρ των δανειστών,
τοκογλύφων ή μη. Οι τελευταίοι, ασφαλώς και δεν διορίζουν τον "Επιστάτη
της Πόλεως". Οι εποχές βλέπεις, έχουν αλλάξει. Διορίζουν όμως ΤΡΟΪΚΑ,
θεσμό που μάλλον θα φόβιζε και αυτόν ακόμα τον επιστάτη του βασιλιά της
Ελληνιστικής Περιόδου. Όπως και στην τελευταία αυτή περίοδο έτσι και
σήμερα και βουλή και κυβερνήτες εξακολουθούν να υπάρχουν. Η εξουσία τους
όμως φθάνει μέχρι του να θέτουν αιτήματα του τύπου "μειώστε λίγο το
φόρο στην εστίαση".
Αλλά τι να λέμε τώρα.
Υπάρχει λύση εναλλακτική; Δυστυχώς όχι βεβαιώνουν οι ειδικοί στα
οικονομικά, που οι κυβερνώντες εμπιστεύονται. Πρέπει.. οφείλουμε να
συμπεριφερθούμε "υπεύθυνα" μέχρι να εξοφλήσομε τα χρέη ακόμα και για
οπλικά συστήματα που δεν παραλάβαμε, για δάνεια τοκογλυφικά.. Κυρίως
οφείλουμε να πουλήσουμε τα πάντα, ακόμα και το νερό για να μας τα
διανέμουν καλύτερα ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες θα έχουν και κέρδη. Κι
όλα αυτά για να πληρωθούν τα.. χρέη μας.
Αναρωτιέμαι, αυτός ο λαός δεν δάνεισε ποτέ κανέναν;
Δεν του οφείλει κανείς το παραμικρό;
Ή μήπως του οφείλουν πολλά, αλλά στερείται των υπηρεσιών μιας ΤΡΟΪΚΑΣ, να τα διεκδικήσει;
Γιατί αν πράγματι εναλλακτική δεν υπάρχει, ποιος άραγε είναι ο λόγος
ύπαρξης του πολιτικού προσωπικού της χώρας, των θεσμών που οι
κυβερνώντες δημιουργούν και θα δημιουργήσουν με σκοπό πάντα την καλύτερη
λειτουργία της δημοκρατικής μας πολιτείας;
Ποιάς πολιτείας τελικά, αυτής που στο μέλλον, έχει να διανύσει
αποκλειστικά μονόδρομους; Σ’ αυτή πολιτικές διεργασίες δεν υπάρχουν, η
δημοκρατία είναι νεκρή και όλα κινούνται με τον αυτόματο πιλότο που η
ΤΡΟΪΚΑ επέλεξε ή θα προτιμήσει στο μέλλον.
Έτσι είναι απολύτως κατανοητή η επιλογή του πολιτικού μας προσωπικού,
να ασχοληθεί με το παρελθόν. Αφού το σήμερα και το αύριο είναι
αποκλειστική ασχολία άλλων, σωστά ανέλαβε να ξεδιαλύνει τους "εθνικούς
μας μύθους".
Είναι ο καιρός κατάλληλος, να πληροφορηθούμε με τρόπο υπεύθυνο ότι
την κύρια ευθύνη για τον αφανισμό του Ποντιακού Ελληνισμού την είχαν οι
ίδιοι οι Πόντιοι. Μιλούμε για κύρια ευθύνη, γιατί και οι Νεότουρκοι,
όπως και να το κάνουμε, έχουν κι’ αυτοί ένα μερίδιο. Παρέλειψαν να
αποτρέψουν τον αφανισμό των Ποντίων, που αγαπούσαν και ήθελαν να τους
βλέπουν να ευημερούν!!
Ότι, η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας επιβάλει την τουλάχιστον
αγιοποίηση του Αλή Πασά του Τεπελενλή. Με διαταγές του οι στρατιώτες
του, προσπάθησαν να προστατεύσουν τα Σουλιοτόπουλα και τις
Σουλιοτοπούλες από τις άγριες διαθέσεις - που για λόγους "άγνωστους "
είχαν καταλάβει- τις Σουλιώτισσες.
Ε, για το ότι δεν τα πολυκατάφεραν οι Τουρκαλβανοί , ευθύνεται ο Αλής;
Όλα αυτά διδακτικά, καλά και χρήσιμα.
Αλλά γιατί τώρα;
Αν αφήναμε για λίγο τις Σουλιώτισσες και τον Ποντιακό Ελληνισμό στην
ησυχία τους, μιας και ασχολήθηκαν μαζί τους επιστήμονες ειδικοί, που
βλέπουν τα πράγματα από τη δική τους σκοπιά και βγάζουν τα δικά τους
–αντικειμενικά και βεβαίως ανεπίδεκτα αμφισβήτησης- συμπεράσματα;
Αν δεν επιτρέπαμε στους "ειδικούς" τόσο χονδροειδέστατα να μας
πουλούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, άλλως να καταβάλουν εναγώνιες
προσπάθειες με στόχο να μας αποπροσανατολίσουν;
Αν οι εξουσίες πηγάζουν μόνο από το λαό και ασκούνται υπέρ αυτού…
Μήπως το πλέον σαφές μήνυμά μας επιβάλλεται να είναι:
Απαλλαγή τώρα!!
Υστερόγραφο, για όσους επικαλούνται τη δημοκρατική τους νομιμοποίηση:
Δεν θα συνέχιζαν, αν μελετούσαν το άρθρο 120 του ισχύοντος Συντάγματος.
του |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου