του Χρήστου Ελευθερίου από το pheme.gr
Μακάρι να ήταν ένα πρόβλημα Φυσικής, που θα με βασάνιζε μέρες
μέχρι να το λύσω, αλλά δυστυχώς, αυτά που ζούμε και ακούμε τις
τελευταίες μέρες είναι άλλων επιστημών… ευαγγέλιο, επιστημών που
ασχολούνται με προβλήματα της ανθρώπινης ψυχής, των εγκεφαλικών
λειτουργιών και της βλακείας κάθε μορφής και ειδικότητας.
Σκληρή εισαγωγή, αλλά έτσι πιστεύω πρέπει να αντιμετωπίζονται και να
απαντιούνται οι κάθε λογής Κασσάνδρες και λασπολόγοι, οι οποίοι ελαφρά
τη καρδία, ξιφουλκούν εναντίων ανθρώπων που ανιδιοτελώς προσφέρουν στην
κοινωνία, στην επιστήμη τους και στα παιδιά - τους τελικούς αποδέκτες
και θύματα αυτής της στρεβλής κατάστασης και του κυνηγιού των μαγισσών.
Ένα θέμα στο μάθημα της Φυσικής στις πανελλήνιες εξετάσεις σήκωσε τον
κουρνιαχτό των αντιδράσεων από μερίδα καθηγητών, φροντιστών και
παραγόντων της κρατικής παιδείας μας.
Ξαφνικά όλοι έμαθαν τον ιστόχωρο ylikonet.gr. Άραγε γι’ αυτό που
είναι; Γι’ αυτό που πρόσφερε τόσα χρόνια; Ή γιατί απλά, η «δύσκολη»
άσκηση των εξετάσεων ήταν ήδη δημοσιευμένη από κάποιο ένα μέλος του,
μήνες πριν από τις εξετάσεις;
Κανείς από όλους αυτούς που ωρύονται και αρθρογραφούν κατά της
«διαπλοκής» δεν μπήκε στον κόπο να ψάξει, να διαβάσει, να δει, τι είναι
επιτέλους αυτό το site, ποια είναι τα μέλη του και ποιος ο σκοπός του.
Επισκέφθηκα το ylikonet.gr για μια ερώτηση που με απασχολούσε το 2009
και κόλλησα! Ένας επιστημονικός ιστοχώρος προβληματισμού για Φυσικούς,
που το moto του ήταν και είναι: «είναι καλό να μοιράζεσαι πράγματα,
κάνει καλό σε όλους»
Πενήντα καθηγητές Φυσικής συναντιούνται ηλεκτρονικά καθημερινά και
κατάφεραν να δώσουν ότι δεν μπορεί το κράτος να δώσει στους δασκάλους
και τους μαθητές του. Ένα ήρεμο λιμάνι προβληματισμού, ένα χώρο
στοχασμού και συνάντησης ανθρώπων με τα ίδια ενδιαφέροντα και την ίδια
αγάπη για την επιστήμη τους. Ένα χώρο, που πληρώνεται από τους ίδιους,
απλά για να κάνουν το μεράκι τους. Προσπαθούν να μοιραστούν τις γνώσεις
που απέκτησαν με χίλιους κόπους στις επόμενες γενιές, στους νέους
συναδέλφους που ακολουθούν και φυσικά στους μαθητές που ψάχνουν το κάτι
παραπάνω από τη συνήθη βιβλιογραφία.
Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν βρέθηκαν στο στόχαστρο της κατευθυνόμενης
αρθρογραφίας. Αυτοί βρέθηκαν κατηγορούμενοι για ένα θέμα που οι ίδιοι
είχαν σκεφτεί και αναρτήσει.
Ήταν όντως ένα δύσκολο θέμα. Το θέμα γεννήθηκε στο ylikonet και
«έκαψε» πολλά παιδιά, και τον γιο μου συμπεριλαμβανομένου, αλλά δεν ήταν
σαν τα θέματα του 2011, δεν ήταν ψεύτικο σαν του 2008, ήταν ΘΕΜΑ, είτε
αρέσει σε κάποιους, είτε όχι.
Ποιοι όμως κατηγορούν το ylikonet και τα μέλη του; Σε ποιον δεν
συνέφερε τελικά το 4ο θέμα των εξετάσεων; Απλές ερωτήσεις, που όμως η
απάντησή τους θα καταδείξει αυτούς που θα πρέπει πραγματικά να
ντρέπονται. Αυτούς που φταίνε για την υποβάθμιση της παιδείας μας,
αυτούς που απαξιώνουν όσους ανθρώπους δεν επαναπαύονται στα κεκτημένα
τους, αλλά ψάχνονται και αγωνίζονται για να προσφέρουν, χωρίς οικονομικό
όφελος και πολλές φορές χωρίς καμία αναγνώριση για να μην αναφέρουμε το
κατηγορητήριο των ημερών.
Εξιλαστήρια θύματα έψαχναν οι παράνομοι «ιδιαιτεράδες» και οι
μεγαλοφροντιστηριούχοι για να φορτώσουν την αποτυχία τους, για να
δικαιολογήσουν τις παχυλές αμοιβές τους και να κατευθύνουν την οργή των
παιδιών και των γονέων τους μακριά από τα χλιδάτα γραφεία τους.
Αυτοί θα πρέπει να ντρέπονται. Αυτοί καταπάτησαν και καταπατούν,
δεκαετίες τώρα, κάθε έννοια δεοντολογίας, κάθε ίχνος σεβασμού προς την
επιστήμη μας, προς τους μαθητές μας και τις δοκιμαζόμενες οικογένειές
τους.
Εγώ αντιθέτως δεν ντρέπομαι. Είμαι περήφανος που είμαι μέλος αυτού
του ιστοχώρου, που συμμετέχω και θα συμμετέχω ενεργά σε αυτή τη
δημιουργική παρέα, πριονίζοντας συνεχώς κάθε βολική καρέκλα εφησυχασμού,
άλλωστε Φυσικός είμαι, και η φυσική είναι εξέλιξη, είναι έρευνα,
συνεχής μάθηση και διατριβή.
Μπράβο λοιπόν στον Διονύση Μάργαρη τον εμπνευστή και δημιουργό του
ylikonet. Μπράβο στον Μανώλη Λαμπράκη, που σκέφτηκε και ανάρτησε το θέμα
των εξετάσεων στο ylikonet και τέλος μπράβο στην επιτροπή που
διαμόρφωσε το τελικό θέμα των εξετάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου